Er det trening??

 

I noen dager nå har vi prøvd å komme opp med gode tips til hvordan du kan trene mer i hverdagen. disse tipsene vill forhåpentligvis hjelpe deg til å forstå hvor små endringer som kan endre livsstilen din.

Her er noen små tips til hvordan ting du gjør i hverdagen kan bli til trening .

 

1.       Gå med lange skritt i oppoverbakke. På denne måten trener du lår, rumpe og rygg uten å bruke spesielt mye krefter.

 

2.       Bruk joggesko! Å bruke joggesko er bra for mange ting, og forebygger også skader i for eksempel bein hofter og rygg.

 

3.       om du føler deg sugen på noe søtt, spis heller frukt! Det kan være vanskelig i starten men du vil fort finne ut at frukt kan være like godt som godteri.

 

4.       om du har tenkt til å prøve en diett sørg får at du har nok grunn kunnskap til å fårst hvilke eventuelle bivirkninger dietten har.

 

5.       Bruk trapper ikke heis, med mindre trappene er i ustand.

 

6.       Kjeder du deg en dag? Da er det bare å få på seg joggeskoene å gå en tur!

 

7.       Få med deg en god venninne på shopping ? et par timer traskene på kjøpesenteret er trening det også.

 

8.       Skru av tv`n en halvtime på kvelden og gå en tur ut i mørket, for så å se hvor rart det egentlig ser ut med et blått-tv lys i enhver stue i nabolaget.

 

9.       Når helgen kommer og det er tid for å finne på noe gøy med familien/venner, tenk på en aktivitet dere kan gjøre sammen ? gå på skogstur, fjelltur eller

juvvandring, dra til svømmehallen, dra på gårdsbesøk, prøv gokart, klatring eller paintball.

 

10.   Skaff deg en fitnessball og bytt den ut med sofaen din mens du fer eksempel ser på tv!

 

'May the forse be with you'

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kladdene

kladdene

16, Agdenes

Kategorier

Arkiv

hits